Ekonomi

“Standart gramaj uygulaması gelmeli”

Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) tarafından düzenlenen ve üreticiden tedarikçiye, perakendeciden sektöre hizmet veren firmalara kadar binlerce paydaşı bir araya getiren Yerel Zincirler Buluşuyor (YZB) 2023 etkinliği, İstanbul Haliç Kongre Merkezi’nde temasıyla başladı. “Birlik-Beraberlik”.

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, perakende sektörünün ekonominin öncü göstergesi olduğunu vurgulayarak, perakende verilerinin tüm dünyada kritik bir ekonomik gösterge olarak kullanıldığını belirtti. Sektörün yaşadığı sorunlara değinen Hisarcıklıoğlu, “‘Özel markalı’ markalı ürünler KOBİ’lerimizin hem büyümesine hem de markalaşmasına engel oluyor. Sektördeki rekabeti de bozuyor. Bir yandan ‘kendini markala’ diyoruz. Ancak markalı olanları ayağımızdan tutuyoruz. Bunun önüne geçilmezse milli “Artık bir sanayimiz kalmayacak. Sanayicilerimiz ve üreticilerimiz taşeronlaşacak” dedi.

Eski tüketici profili yok

Düşük gramajlı ürünlerin de bir başka sorun olduğunu belirten Hisarcıklıoğlu, “Aynı ürünü aynı ambalajda ama gramajı düşük olarak sunarak tüketici aldatılıyor. Bu temelde tüm departmanın yaşadığı bir sorun. Bunu önlemek için biz de bu sorunu çözüyoruz. Perakende satışa sunulan ürünlerde ‘standart ağırlık uygulaması’ getirilmesinden bahsetmeli.” söz konusu.

Geçmişte alışverişin tek noktadan yapıldığını ancak artık marketten hızlı teslimat şirketlerine kadar pek çok alternatifin bulunduğunu belirten Hisarcıklıoğlu, şöyle devam etti: “Alternatifin olduğu yerde yerel marketler olarak bunu yapabilmemiz gerekiyor. ‘Kendimizi bunlardan nasıl farklılaştırabiliriz?’ sorusuna cevap verin. Öte yandan eski tüketici profili yok. Hayat hızla dijitale doğru evriliyor. Tüketici dijital ve alışverişini dijitale taşıyor. Ürün inceleme, ürün karşılaştırma , ne, nerede, nasıl sorgusu, marka deneyimi, deneyim paylaşımı hepsi internette.

Bunlara kim daha kolay cevap verebilirse o şanslı olacaktır.” Hisarcıklıoğlu, tüketicilerin barkod sayesinde daha güvenli alışveriş yaptığını belirterek, “Dünya Ticaret Örgütü ve Dünya Sağlık Örgütü de ürün ve tedarik ile ilgili konularda bize başvuruyor. zincir. “GS1 uygulamalarını yakından takip ederek ve kullanarak daha verimli ve aktif bir çalışma düzeni oluşturabilir, tüketici beklentilerine daha hızlı yanıt verebilirsiniz” dedi.

“Yerel zincirler rekabet gücünü kaybediyor”

Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) Başkanı Ömer Düzgün, sektörün hızla büyüyen sorunlarına ve gelecek tehditlerine dikkat çekerek, tüm sektör oyuncularını bir araya gelmeye davet etti. Türkiye’deki market sayısının 51 bini aştığını belirten Düzgün, “Gıda perakendeciliğinin garantisi olan yerel zincirler hızla rekabet gücünü kaybediyor. Bir tarafta 46 binin üzerinde indirim ve ulusal zincirler, diğer tarafta ise 46 binin üzerinde indirim ve ulusal zincirler var. Öte yandan 5 bin 500 yerli zincir… Sektörün tüm kesimleri birlikte hareket etmezse, “Sadece yerel zincirler değil, yerel üreticiler ve tüm ekosistem kaybedecek. Mağaza açılışlarına yönelik önlem alınmazsa 3 kuşaktır bu işi yapan yerli zincirler tekelleşmeye yenik düşecek” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu