Teknoloji

Citroen Türkiye’deki hedefini yükseltiyor

2022 yılında yeni modeli C4 X’in global tanıtımını Türkiye’de yapan marka, benzinli, dizel ve yüzde 100 elektrikli olarak ilk kez iç piyasada satışa sunuldu.

Yeni modelin üretildiği Madrid’de görüştüğümüz Citroen CEO’su Vincent Cobee, Türkiye’nin Citroen pazarlarında büyük bir potansiyele sahip olduğunu söyledi. Türkiye’de daha fazla büyümek istediklerini ifade eden Vincent Cobee, şöyle devam etti: “Fransa 300 bin satışla halen en büyük pazarımız. İtalya ile İspanya’nın 2.lik rekabeti 100 bin adet seviyesinde devam ediyor. İngiltere ve Almanya’nın satışı 80 bin seviyesinde yarışıyor. Şu anda Türkiye bizim. 7. büyük pazar 2023 yılında yaklaşık 29 bin araç sattık. Vizyonumuz 2023 yılında yeni modelimiz ile 50 bin adet seviyesine ulaşmak. 2025 yılında yüzde 8 pazar payına ulaşarak ilk sıralarda yer almayı hedefliyoruz. Yıllık satışı 80.000 adet olan 5 marka.”



LOKOMOTİF MODELİ

Citroen Türkiye Genel Müdürü Selen Alkım, 2023 yılı binek ve ticari araç toplam satış hedeflerinin 49 bin 250 adet olduğunu kaydetti. Alkim, “2023 lokomotif modelimiz, toplam 10 bin adetlik satışla C4 X olacak. Arza bağlı olarak bu 15 bin adede kadar çıkabilir. Yeni C4 X’in toplam satış hedefimizdeki payı da çok önemli olacak.” Sattığımız her 5 Citroen modelinden biri yeni C4 X olacak. C4 X satışlarının yüzde 10’unun yüzde 100 elektrikli versiyon olan e-C4 X olmasını bekliyoruz.”dedim.

ÇEVRİMİÇİ SATIŞ

C4 ve C5X’in ortasında yer alan C4 X, aynı anda üç farklı versiyon sunuyor: 1.2 lt (100 ve 130 hp) benzinli, 1.5 lt 130 hp dizel ve 100 kW (136 hp) elektrikli. Elektrikli versiyon yalnızca çevrimiçi olarak satılacak. Elektrikli versiyonda kullanılan 50 kWh’lik batarya 360 km menzil sunuyor ve hızlı şarj ile yarım saatte yüzde 80’e kadar doldurulabiliyor.

haberakcaabat.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu